Voorwoord

2 februari 2022 - Almelo, Nederland

We gaan onze vakanties in 2022 weer opslaan in dit mooie boek.

In de voorjaarsvakantie komen Femke, Lisanne, Esmée en Tristan logeren, het is één groot feest. We lossen een puzzeltocht op, knutselen een weggevertje in elkaar, gaan schaatsen in het centrum van Almelo, en gaan op zoek naar de adder dit was wel even spannend .
Vanaf het begin van de lente gaan we weer naar camping de Wezenberg om daar de fietsknooppunten te gaan controleren. We krijgen deze week hulp van Hanneke en Hein en later nog een dag van Astrid en Hans.
In april gaan we naar België en Frankrijk om de eerste dag van de Lourdesreis van Bert (die in mei plaats vindt )te gaan verkennen.
Eind april loopt Marja met haar wandelvriendinnen de laatste twee etappes van het Jabikspaad.
Begin mei gaat Bert als reisleider naar Lourdes. Na twee jaar Corona hebben ze weer genoten van een mooie bedevaart.
Eind mei trekken we met onze caravan twee weken rond door Noord Nederland .
Eind juni gaan we met onze kinderen en kleinkinderen op pad voor een weekend Ootmarsum , helaas wordt Esmee zo ziek dat zij naar het ziekenhuis in Groningen moest. Daar bleek na een paar dagen dat zij een blaasontsteking had, nadat de antibiotica aansloeg herstelde zij snel. Baiba is alle dagen bij Esmee gebleven.
In juli gaan we weer op alle dieren in Amersfoort passen, dit is geen straf.
Begin augustus gaan we met Gerard en Evelien kamperen bij Sint Jansklooster. Het was een bijzonder hete week. De hitte bleef ook toen de kleinkinderen daarna een midweek kwamen logeren.
Dan hebben we een week rust als voorbereiding op onze fietsweek van Legden naar Minden langs de R1 en Weserradweg.

We gaan twee weken naar Steinbach-Hallenberg om weer te genieten van het huis van Jopy. We verlenen daar ook nog enkele klussen zoals een boom verwijderen met de kettingzaag. Weer hebben we super mooi weer of zoals de radio vaak vermelde “goldene herbst”

Tenslotte gaan we tijdens onze oppasweek in Amersfoort naar kasteel de Haar, dit hebben we cadeau gekregen van Jacqueline en Maurice. zij gaan nl een week naar de sneeuw.