Nu langs de Weser

1 september 2022 - Hameln, Duitsland

Na een heerlijke nacht slapen in de trekkershut gaan we na ons ontbijt weer verder op pad. We zijn nog maar net op weg of we komen een mevrouw met een kooikershondje tegen, zij geeft aan dat we de route van de Weser moeten volgen aan de rechterkant. Door het lage water varen de pontjes bijna niet. De fietsroute is alweer snel gevonden en we fietsen door Holzminden naar een plaatsje waar we bijna veertig jaar geleden ook zijn geweest; het kleine plaatsje Polle aan de Weser. Jacqueline was drie maanden oud. We kunnen er nog maar weinig van herinneren. We gaan op zoek naar de foto’s van toen. Na Polle vervolgen we de route langs de Weser naar Bodenwerder, de stad van de leugenbaron van Munchhausen. Alles hier staat in het teken van deze baron Karl Friedrich Hieronymus von Munchhausen, hij was een Duitse edelman, die in het Russische leger diende in de strijd tegen de Turken. Daarover vertelde hij zeer sterke verhalen, die nog steeds worden doorverteld.

We gaan hier ook nog even een heerlijk ijsje eten.

Vanaf Bodenwerder gaat de route via kleine plaatsjes naar de stad Hameln, de rattenvangerstad. We gaan hier de boodschappen halen en daarna meteen naar de camping. We besluiten om morgen Hameln te gaan bekijken, want dan moeten we weinig kilometers fietsen naar het plaatsje Rinteln.