De laatste 50 kilometers en dan met de trein naar Almelo

3 september 2022 - Minden, Duitsland

De allerlaatste nacht in ons mooie appartement Schlafmutze. Heerlijk de broodjes afgebakken in de oven. Rond half tien gaan we rollen richting Minden en ook vandaag niet zo heel veel kilometers, rond de vijftig.

We fietsen dit keer langs Rinteln en volgen de Weser naar een bekend punt bij Porta Westfalica, het Kaiser Wilhelm Denkmal, het is een monument ter ere van keizer Wilhelm1. Keizer Wilhelm heeft in Duitsland diverse van dit soort denkmals laten bouwen.

Voorbij Porta Westfalica gaat het naar Bad Oeynhausen. We hebben nog tijd genoeg en hier fietsen we nog even naar het kurpark. Heel mooi aangelegd. We willen nog graag even iets drinken op een terras en na een kwartier komt er iemand de bestelling opnemen en toen na zo’n twintig minuten nog niemand iets heeft gebracht zijn we maar opgestapt. De consumpties moeten ze zelf maar opdrinken.

Vanaf Bad Oeynhausen is het niet ver meer naar Minden. Meteen fietsen we naar de bahnhof om te kijken waar we om vijf uur moeten zijn. Het lijkt niet moeilijk, dus nog even door het centrum van deze stad gefietst. Hier nemen we een heerlijk broodje met een kop koffie op een terras.

Het is tijd om weer terug te gaan naar het station en vanwege een popconcert is het hier inmiddels een drukte van belang op het station. Er lopen hier veel mannetjes rond om de blikjes en flesjes te verzamelen die de concertgangers hier achterlaten. Zo kan er nog veel geld verdiend worden aan het statiegeld.

Om 17.16 uur rijdt de trein naar Amsterdam binnen en soepeltjes gaat alles in de trein.

In Almelo komen we rond kwart over zeven aan. We zijn weer thuis van een hele mooie week fietsen met mooi zonnig weer en juiste fietstemperaturen.  Totaal 525 km. We hebben vanavond meteen Amber opgehaald , want zij had volgens Esmee een beetje heimwee.