Vakantie 2022 de eerste paar dagen Nijkerk

26 mei 2022 - Nijkerk, Nederland

Een paar dagen Nijkerk

Op woensdag 25 mei zijn we vertrokken voor ruim twee weken vakantie door Noord Nederland! Als eerste stop op onze reis gaan we naar camping de Spochthoorn in Nijkerk want de volgende dag is Femke jarig en dat gaan we daar vieren. Wij zijn al eens eerder op deze camping geweest, maar nu waren er nieuwe eigenaren. Er was niet veel veranderd. Door misbruik te maken van mijn handicap kregen we het mooiste plekje op de camping dichtbij het sanitair en het belangrijkste was dat we uit de wind in de zon stonden. De caravan inclusief voortent was weer snel opgebouwd, maar wat bleek toen, de pomp voor het water deed het niet meer en we moesten op zoek naar een nieuwe. Gelukkig is er in Nijkerk een grote campingzaak van Duinkerken en daar hebben we een nieuwe pomp gekocht. Geheel zelfstandig hebben we de oude pomp verwijderd en de nieuwe geïnstalleerd en alles functioneerde weer prima! Vanavond de eerste nederlaag geleden met het spelletje Canasta, maar de vakantie is pas begonnen.

De volgende dag fietsen we via een mooie route langs het IJsselmeer naar Bunschoten Spakenburg om daarna door te fietsen naar Amersfoort. Een mooi fietstochtje op deze Hemelvaartsdag. ‘s Middags hebben we de verjaardag van Femke gevierd, heel gezellig om iedereen weer even te spreken. Na een paar pilsjes en glazen wijn moeten we onze weg weer terug vinden naar de camping. Dit is ons goed gelukt.

Op vrijdag hebben we afgesproken om samen met Femke en Lisanne te gaan fietsen op de Hoge Veluwe. Amber blijft in Amersfoort. Op het park gaan we eerst een bezoek brengen aan het Museonder. Een museum over het leven onder de grond. Hierna gaan we op zoek naar de witte fietsen en fietsen we een stukje naar een mooie lunchplek bij het St.Hubertusslot. Broodjes knakworst stond op het menu. Na even te hebben gekeken bij het slot fietsen we weer terug naar “het centrum” waar we de fietsen hebben geleend. Lekker uitrusten in de auto en Marja rijdt ons naar mooie plekken om herten en wilde zwijnen te kunnen spotten. Deze plek gaan we vanavond ook bezoeken samen met Jacqueline en Maurice want hun komen de meisjes weer ophalen. We gaan eerst samen eten in het parkrestaurant. Deze avond hebben we ook weer vele herten kunnen spotten en zowaar ook nog enkele zwijnen en moeflons al was dit op een behoorlijke afstand.