Op weg naar Thale

4 september 2023 - Thale, Duitsland

Vanmorgen al op tijd wakker en alles op de fiets gepakt om bij de Pennymarkt een paar broodjes en ham te kopen. Iets verderop in een leuk parkje hebben we ontbeten. Om half negen is het al heerlijk om in de buitenlucht te ontbijten.
Vanaf hier fietsen we naar Ilsenburg en we passeren onderweg de grens van de voormalige DDR. Vanaf hier fietsen we naar Drubeck en in de tuin van het voormalige Benedictijnenklooster van Drubeck drinken we ons eerste kopje koffie. In de kruidentuin plukte een mevrouw kruiden om te gebruiken in de soep. Zij wist meteen dat wij uit Nederland kwamen. Het zal wel het accent zijn.
Vanaf hier gaat het naar een voor ons bekend plaatsje en wel Wernigerode. Heel wat jaren alweer geleden zijn wij hier geweest tijdens onze busreizen naar Praag.
Vanaf Wernigerode komen we langs weer een klooster en wel Kloster Michaelstein, vroeger een klooster maar nu een conservatorium.
Bij Blankenburg komen we op een omleiding van de R1 en daarom fietsen we nu door het centrum van deze stad, wat niet de bedoeling was, maar wel leuk.
Bij Wienrode komen we weer op route naar Thale en vanaf Thale is het nog maar een klein stukje vlak fietsen naar Warnstedt en daar ligt ons hotel. Ik weet niet wat met vlak bedoeld werd volgens Google Maps, maar onderweg kwamen we nog een behoorlijke pukkel tegen.
Aangekomen bij het hotel bleek dat wij niet bekend waren bij hun. Er was geen boeking bekend en alle kamers waren volgeboekt. Wat nu? De eigenaresse deed haar best om voor ons een ander hotel in Thale te vinden en dat is gelukt. Achteraf hadden wij het gevoel dat wij niet interessant waren voor dit hotel, want veel kun je niet verdienen voor één hotelovernachting.
Uiteindelijk is alles goed gekomen en hadden we toch nog een kamer in hotel Piccolo. Dit hotel werd gerund door “Buitenlandse” Duitsers. Er was één nadeel en dat is dat dit hotel geen lift had en we al onze tassen twee hoog naar boven moesten dragen. Het voordeel is dat we onze fietsen veilig in de kelder hebben kunnen stallen. We hebben heerlijk gegeten op het terras.
Via de i pad hebben we nog even gekeken naar de Slimste Mens en daarna zijn we al heerlijk op tijd gaan slapen om ook weer heerlijk op tijd op te staan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl