Op weg naar de Loderburgersee

5 september 2023 - Staßfurt, Duitsland

We zaten al eersten in het restaurant voor het ontbijt. De fietsen uit de kelder gehaald en alles weer opgepakt en weer op weg naar ons volgende bestemming.
We zaten al snel op de route en onderweg naar het volgende ojaatje, het plaatsje Ballenstedt, hadden we nog een mooi uitzicht op het kasteel van Quedlinburg. Het hotel in Ballenstedt is niet meer in handen van van de Valk en is verkocht aan een andere hotelketen, Bernstein.
Bij Konradsburg verlaten we de Harz in Noordelijke richting met de wind in de rug.
We hoppen van plaatsje naar plaatsje en gaan lunchen aan de Concordiasee. Een mooi groot meer. Vanaf hier hebben we nog een paar kilometer een mooie weg om te fietsen, maar dat gaat veranderen. Alles veranderd in een hel, wat een verschrikkelijk slechte weg. De vullingen vallen uit ons gebit.
Vlak voor Lodeburg toetsen we het kampeeradres in op Google Maps en komen we in gesprek met een Nederlandse man uit Vught. Hij fiets ook de R1 naar Berlijn. Hij fietst echter de verkeerde kant op. Gelukkig konden wij hem overtuigen dat hij een stukje terug moest fietsen en dat is net de weg die wij morgen weer moeten fietsen.
Vanaf hier komen wij al snel bij ons eindpunt, campingplatz Lodenburgersee. Wij slapen vannacht in een heuse piratenhut. Wat een genot dat we onze bagage niet tweehoog naar boven hoeven te sjouwen.
De boodschappen gehaald voor de avond om daarna heerlijk te hebben gedoucht en genoten hebben aan “de See”.