Op weg naar Goslar

3 september 2023 - Goslar, Duitsland

Zondag 3 september

Vanmorgen waren we al op tijd wakker, want we gaan met de Internationale trein 141 naar Hannover en vanaf daar naar Goslar im Harz. Vanaf daar begint onze fietstocht naar Berlijn. De treinreis verloopt voorspoedig! Het was wel even spannend in Hannover want op het allerlaatste moment moesten we vertrekken vanaf een ander spoor. Lift in en lift uit, maar ook Marja kwam mee en de deur ging meteen dicht en de trein vertrok naar Goslar.
in Goslar aangekomen fietsen we door de Altstadt en we komen heel veel ojaatjes tegen, zoals de Kaiserpfalz en de marktplaats in het centrum van de stad.

Vanaf Goslar is het even puzzelen waar de R1, onze fietsroute, gaat beginnen. Uiteindelijk komen we op de juiste route naar Bad Harzburg. We fietsen aan de rand van de Harz langs het Okertal met mooie uitzichten.
Kort voor Bad Harzburg komen we langs een leuk cafeetje, winuwuk. Dit cafeetje doet ons denken aan het pannenkoekenrestaurant Hans en Grietje in Zeewolde
Via Google Maps komen we al vrij snel op onze locatie voor de eerste dag. De kamer was nog niet helemaal gereed, maar het wachten werd beloond.
De eigenaren van het appartement waren vriendelijke buitenlandse mensen. Het valt ons op dat veel van dit soort bedrijfjes gerund worden door “buitenlandse “ Duitsers.
Nadat we een heerlijke pizza hebben gegeten was het natuurlijk weer tijd voor een spelletje Canasta en dit keer heb ik gewonnen.
Vanavond op tijd slapen en morgen op tijd weer op.