Op weg naar Smakt

18 juni 2021 - Venray, Nederland

Vandaag gaan we het Limburgse heuvellandschap verlaten. Helaas gaat het tegen zevenen iets regenen en dat geeft voor het opruimen iets meer werk, want al het stof op de ramen van caravan en auto moet er nu afgepoetst worden.
We doen alles mooi rustig aan, want we hoeven niet voor een bepaalde tijd weg te zijn. Als je echter een keer begint met pakken gaat alles heel snel.
Rond twaalven staat de caravan weer achter de auto en gaat de reis naar Smakt beginnen. In Smakt wonen Cristien en Jeu en met hun gaan we morgenavond uit eten in het Pelgrimshuis. Cristien ken ik van mijn bedevaarten naar Lourdes.
Onderweg heb ik een appje gestuurd dat wij onderweg zijn. Zij wil vanavond nog even langskomen. Altijd gezellig.
Wij vinden opnieuw een mooie plek op de camping “De stille hoek”. Hoe we het voor elkaar krijgen weten we niet, maar dit is alweer op een mooie plek en nu ook nog heerlijk in de schaduw.
Ik rij nog even naar Overloon voor de boodschappen bij de Plus om daarna samen lekker een glaasje te drinken .
Natuurlijk wordt het potje canasta niet vergeten en rond acht uur komen Cristien en Jeu bij ons op visite. We worden vanavond voor het eerst getrakteerd op een behoorlijke, maar korte regenbui. Hier is niets aan de hand in vergelijking tot andere delen van ons land. Het gaat een zwoele nacht worden.