Vakantie 2023 Wurzburg

4 juli 2023 - Würzburg, Duitsland

Dinsdag 4 juli

Om 09.00 uur is alles ingepakt en de caravan staat achter de auto en we zijn klaar voor vertrek.
We rijden via Osnabrück richting Kassel en vanaf rijden we zuidwaarts naar onze eerste bestemming, Wurzburg.
Voordat we onze camping gaan opzoeken rijden we nog even langs de Lidl voor de dagelijkse boodschappen. De camping Die Kalter Quelle is snel gevonden en we krijgen een mooie plek aan de rivier de Main toegewezen.
We zijn snel klaar met het uitpakken van alles en dus snel genieten van het mooie weer!
De avond vullen we natuurlijk weer met ons favoriete spelletje Canasta. En weer niet gewonnen.

Woensdag 5 juli

De afgelopen nacht is er toch nog wel wat regen gevallen, maar als je dan lekker kunt slapen is het zeker geen probleem.
Vandaag gaan we op de fiets naar de mooie stad Wurzburg. Deze stad is met name bekend om zijn mooie barokke gebouwen, zoals de Marienburg, welke hoog boven de stad uitsteekt en wat ook niet mag ontbreken is de Residenz Wurzburg welke ook wel wordt omschreven als een van de meest barokke meesterwerken van Duitsland. Het staat op de Unesco werelderfgoedlijst en is een paleis uit de 18e eeuw.
In de tuin van deze Residenz drinken we onze koffie en eten ons broodje. Hoe mooi kan het zijn. In Nederland schijnt het bar en boos te zijn met het weer, een zomerstorm Poly waait over het land en wij hebben hier heerlijk zomerweer.
Via de Main fahrrad route fietsen we weer terug naar onze camping, maar helaas kunnen we niet fietsend over de stuw, welke dicht bij onze camping ligt. We moeten zo’n 14 kilometer extra fietsen, maar dat is geen straf.
Onderweg kopen we bij een rijdende slager ons vlees voor vanavond.