De laatste dag Dordogne en dan via Orleans en de Somme naar huis

23 april 2023 - Orléans, Frankrijk

Deze dag  ( zondag 23 april) wordt alleen maar voor onszelf . We gaan de Dordogne verkennen.  We rijden een mooie route en komen uiteindelijk in Souillac en kopen hier op een marktje een paar plantjes voor in de moestuin. We rijden door naar Martel en hier in een leuke winkel de cadeautjes gekocht voor Rene en Annemiek die veertig jaar getrouwd zijn. Onderweg toch nog een buitje op onze kop. Bij het plaatsje Gluges gaat het nog wel even behoorlijk regenen. We zien bij de kerk van Gluges dat in het verleden Edith Piaf, de bekende Franse chansonniere, hier op bezoek is geweest! Een plein is hier naar haar vernoemd!
Via mooie kleine dorpjes rijden we door het mooie landschap van de Dordogne en komen uiteindelijk weer terug op onze camping.
De zon schijnt inmiddels weer en we pakken onze fietsen en gaan bij onze bijna buurman Bois d’Imbert geitenkaas kopen. Heerlijk voor in de sla. Teruggefietst via een klein zandweggetje naar de camping.
De volgende dag (maandag 24 april) breken we ons kampement op en gaan we naar Orleans. We komen in de middag op de camping in Orleans. Hier zetten we onze caravan op een leuk plekje. Meteen met de fietsen en Amber naar het centrum van Orleans. Een mooie stad met als middelpunt de kathedraal en de maagd van Orleans, Jeanne d’Arc. Amber steelt hier de show en iedereen wil met haar op de foto. Van elke lach en opmerking en foto een cent en dan hadden we sowieso twee dikke ijsjes kunnen kopen.

Op dinsdag 25 april rijden we verder noordwaarts naar onze volgende camping aan de Somme. Op deze camping  du Chateau in Feuilleres zijn ze bezig om alle paden opnieuw te asfalteren. We kunnen hier kamperen, maar moeten de volgende dag voor negen uur weg zijn. Dat gaat lukken. Deze dag gaan we nog een fietstocht maken langs de Somme.

De volgende dag, woensdag 26 april, stonden we om negen uur voor de supermarkt in Peronne om een broodje te kopen voor ons ontbijt. Via Parijs, Antwerpen rijden we weer huis. De rondweg om Parijs was druk, maar goed te rijden met zo’n goeie chauffeur. Ook rond Antwerpen, met name bij de Kennedytunnel, was het behoorlijk druk. Uiteindelijk komen we heelhuids weer aan in Almelo aan de Vloedbeldlaan. Het einde van een mooie voorbereidingsreis voor de busreis naar Lourdes over een paar dagen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl