Zomervakantie naar Limburg

3 juni 2021 - Gennep, Nederland

Vandaag is het dan zover! Na al een paar nachten te zijn weggeweest met onze caravan, gaan we nu voor maar liefst tweeënhalve week op vakantie! Marja was al vroeg op om de laatste huishoudelijke karweitjes op te knappen, nog even snel stofzuigen etc. We hebben nog even contact opgenomen met de camping hoe laat we welkom zijn, want in de middag zijn er regen en onweersbuien voorspeld. Ons plekje was al vrij, dus mooi op tijd vertrokken naar onze eerste camping Bloemenkamp in Milsbeek bij Gennep.

De reis verloopt rustig, er is weinig verkeer op de weg. Rond elf uur rijden we de camping op en krijgen een superplek toegewezen, pal aan de rivier de Maas. De boten komen kort langs onze plek. Na alles in een snel tempo te hebben opgebouwd gaan we de omgeving verkennen. Dichtbij onze camping ligt het “Genneperhuis”

Het “Genneperhuis” is momenteel een ruïne, maar was vroeger een burcht en een versterkte vesting aan de monding van de Niers in de Maas. Waarschijnlijk is de basis van deze burcht een Romeinse fortificatie. Dit vermoeden wordt bevestigd door de gunstige ligging.

Het huis is is regelmatig bezet geweest en in 1710 verwoestten de Fransen de burcht. Het vrijgekomen steen werd gebruikt voor huizenbouw in de stad Gennep en voor de versterking van de maasoevers. Pas in 2009 werd er een begin gemaakt met een gedeeltelijke reconstructie en sinds die tijd is het weer een toeristische attractie. Bovenop de oude fundering is een uitkijktoren gebouwd en heb je een mooi uitzicht over de Maas. In Milsbeek is een Sparwinkel en daar gaan we onze boodschappen halen.

Op dit moment, bijna vijf uur, valt er een bui regen. De vooruitzichten zien er goed uit qua weer, dus lekker genieten. Vermeldenswaardig is nog wel dat we op de camping een spechtennest hebben met daarin twee jonge spechten. Het jammere is dat een van de ouders is doodgereden en nu moet papa of mama het alleen doen!

De avond brengen we door met een spelletje Canasta en je kunt al wel raden wie heeft gewonnen. Juist ja!!