Terug via dezelfde route

17 september 2020 - Robertville, België

De zon scheen alweer toen we opstonden. De tassen waren weer snel ingepakt en na een heerlijk ontbijt ging de tocht weer verder, maar eigenlijk weer terug. In ons hotel ontmoetten we bij vertrek nog twee jongemannen. Zij waren gisteren net voor donker binnen in het hotel,maar waren in een dag van Heerlen naar Troisvierges gefietst. De laatste veertig kilometer waren hun behoorlijk tegengevallen. Veel klimrek, maar dat wisten wij al.

Vandaag gaan we naar Robertville aan het stuwmeer, een tocht van 65 kilometer. De eerste kilometers gaan meteen behoorlijk omhoog, 10%.

Wat ons niet tegenvalt is dat we dezelfde weg terugfietsen, het voelt dat het veel sneller gaat, maar dat komt omdat je toch herkenbare punten weer tegenkom.

Voorbij St Vith nemen we de afslag naar Waimes om daar boodschappen te gaan doen, want we slapen vanavond in een appartement met kitchenette, dus zelf koken.

Op aanwijzing van een cafébaas vinden we de supermarkt Okay.

Bier, wijn en het eten voor vanavond word hier ingeslagen. Marja bedacht een kortere weg naar Robertville via een knooppuntenroute. Het was een kortere route maar behoorlijk extra veel klinkwerk, maar dat werd uiteindelijk beloond met het zicht op het stuwmeer.

Het appartement is snel gevonden. We hebben een mooi balkon met uitzicht op de weilanden.

Ook hier is een tv aanwezig, maar wel gedateerd. Uiteindelijk wel voldoende om de etappe van de Tour de France te volgens. Jumbo Visma blijft het nog steeds uitstekend doen.

De avond brengen we doorbeet het het spelen van een potje kanasta. Marja wint alweer.