Laatste fietstocht door Zuid Limburg

16 juni 2021 - Gulpen, Nederland

Vanmorgen op tijd uit bed want het wordt zeker 30 graden. De eerste vakantiedagen dit jaar hadden we 3 kachels in de voortent nodig nu 3 parasols tegen de hitte.

We gaan op tijd fietsen, het wordt vanmiddag warm en omdat we ook Jan-Willem en Ans op bezoek  krijgen. We gaan via Sippenaken naar Teugen, hier bezoeken we de kerk. Bert heeft een leuk gesprek met twee dames van het kerkbestuur, hij leert dat het Belgische systeem over het overleven van kerken heel anders in elkaar steekt dan in Nederland. In België betalen de gelovigen geen kerkbijdrage, hier zorgt de gemeente voor hun kerken. Dit is voortgekomen uit Napoleonse tijd.  Hierna fietsen we weer door het Bovenste bos, we komen nog langs een bunker die onderdeel was van de verdedigingslinie van Luik. We passeren ook nog verschillende ingangen van een dassenburcht, daarna langs kasteel Buisdal weer Nederland in. Amber kan nog even meelopen in de schaduw.

Rond 2 uur komen een verhitte Ans en Jan-Willem bij ons even wat drinken en eten. Marja brengt hun later naar Noorbeek waar hun auto staat. De rest van de dag doen we op advies van de overheid het rustig aan. Morgen wordt het waarschijnlijk ook een rustige dag want de temperatuur stijgt dan naar 33 graden. Vanavond spelen we zelfs twee spelletjes Canasta en opnieuw is Marja de grote winnares. De stand is inmiddels al 6 voor haar en 4 voor mij. Tegen twaalven zoeken we ons bedje op en eerlijk gezegd is het best lekker slapen, ondanks de warme dagen.