De laatste fietstocht rondom Gennep

5 juni 2021 - Gennep, Nederland

Alweer dag drie van onze vakantie. Vanmorgen hebben we eens lekker lang uitgeslapen, nadat Amber op tijd is uitgelaten en ik weer heerlijk in bed ben gekropen.
Vandaag is het de laatste dag in Milsbeek, dus toch even via het Genneperhuis naar Gennep om daar de boodschappen voor deze dag te doen.
Via het mooie fietspad langs het Genneperhuis komen we bij de Martinustoren van Gennep. Meer dan duizend jaar geleden werd op deze plek een kerk gebouwd. In de Tweede Wereldoorlog is de kerk compleet verwoest, maar alleen de toren is bewaard gebleven. Het is nu een museum. Na de Tweede Wereldoorlog is er een nieuwe Sint Martinuskerk gebouwd en is met Kerstmis 1954 ingewijd.
Marja klimt nog even naar boven in de toren, maar je komt niet helemaal tot boven in. We gaan boodschappen doen bij de Lidl en dachten daar goedkoop wijn te kunnen scoren, maar dat viel tegen. Een korting van €2 op een doosje van drie liter wijn was het enige voordeel.
Via dezelfde weg fietsen we weer terug naar de camping om de boodschappen hier achter te laten, want na een kopje koffie en een broodje gaan we een rondje fietsen via Middelaar, Mook weer terug naar Milsbeek.
We komen onderweg nog een paar mooie meren tegen, met name het Mokermeer in de buurt van het kleine plaatsje Plasmolen.
Een mooi fietstochtje van zo’n twintig kilometer, maar toch heel gevarieerd.

Terug op de camping blijkt er toch een behoorlijk wind te staan en pal op onze caravan. We worden gedwongen om naar binnen te gaan. Het wordt dus een diner voor twee in de caravan. Na het eten gaan we weer een spelletje canasta spelen en weet je wie heeft gewonnen? Juist ja, weer dezelfde.

Morgen moeten we helaas weer opbreken, want we gaan naar Epen in Zuid Limburg. We hebben genoten van een paar mooie dagen hier in het Noorden van Limburg en komen zeker nog een keer weer terug.