Een lekkere luie dag

11 juni 2021 - Gulpen, Nederland

Vandaag is het alweer vrijdag en dat betekent dat er vandaag veel buren vertrekken en veel nieuwe buren bijkomen.
Vanmorgen staat er weer een mooie fietstocht op het programma. We gaan weer herinneringen ophalen door te fietsen naar de camping “aan gene zijde”. Op deze camping stonden we zo’n veertien jaar geleden, het jaar dat Jacqueline en Maurice gingen samenwonen in Amersfoort. Deze camping ligt net aan de andere kant van het Geuldal dan waar we nu staan. Ook vanaf hier heb je een grandioos uitzicht over het Geuldal.
Via de Vijlenerbossen fietsen we alweer naar een nieuw uitzichtpunt op de kerk van Vijlen met hier de wijnvelden van het wijnhuis St.Martinus.
Tijdens onze koffiepauze in Vijlenerbossen hebben we gesproken met een man die zijn hond heeft uitgelaten. Hij gaf ons een paar tips voor de komende dagen, met name het brengen van een bezoek aan het wijnhuis St.Martinus voor een wijnproeverij. Hij adviseerde ons een fles rode wijn te kopen met de naam Johannes, volgens hem niet goedkoop maar o zo lekker. Vanaf het Vijlener uitzicht gaat de route verder naar Mechelen, maar dan wel via een nieuwe weg.
In Mechelen slaan we rechtsaf naar Bissig en Eperheide en hier is het tijd voor een banaantje. Alweer een fantastisch uitzicht vanaf ons bankje in de schaduw.
Het laatste stukje gaat weer terug naar de camping en hier gaan we even een broodje eten.

Gisteravond is sinds lange tijd onze campingGaz fles leeggeraakt en moeten we op zoek naar een nieuwe. In Margraten is een grote kampeerwinkel en hier vinden we onze nieuwe fles. Nu we er toch zijn kopen we meteen ook maar een nieuwe parasol, want die hebben we de komende dagen wel nodig.

De rest van de middag maken we er een lekkere luie dag van in de schaduw van de nieuwe parasol. Ik fiets nog even naar Epen voor een paar broodjes en dat is geen straf. Met een snelheid van zo’n 55 kilometer naar beneden en dan weer langzaam omhoog, onderweg genieten van het heerlijke uitzicht over het Geuldal. Het begint zo langzamerhand steeds helderder te worden, het vocht verdampt door de vele zonne-uren.

Vanavond kunnen we weer gaan barbecuen, want de gaspot is weer gevuld. Wat hebben we het toch slecht!