Geocachen

12 juni 2021 - Gulpen, Nederland

Vanmorgen worden we sinds enkele dagen weer eens wakker in een bewolkte wereld. Het is mistig in het Geuldal, maar het gaat vandaag weer opknappen.
Na de gebruikelijke rituelen, zoals Amber uitlaten (Marja springt hierna nog even weer in bed), wassen en ontbijten gaan we een wandeling vanaf de Wingberhoeve, waar ook onze ijscoman het ijs verkoopt. Alles in het kader van een heuse geocaching wandeling. We moeten op deze wandeling diverse foto’s zien te vinden die dan weer een nummer hebben welke past bij het uiteindelijke coördinaat waar de definitieve schat te vinden is.

Een mooie route welke gaat naar de Volmolen richting Ter Gracht. Voor Ter Gracht slaan we linksaf richting de Heimansgroeve en daarna via camping Het Zinkviooltje weer terug naar de auto. We volgen constant de rivier de Geul, welke zich kronkelt door het landschap. Amber voelt zich helemaal in haar sas. De temperatuur is voor haar goed, heerlijk een paar graden koeler. Het is al wel weer meer dan dertig jaar geleden dat wij voor de eerste keer in Epen op vakantie waren en wel op camping Het Zinkviooltje, daarna zijn we hier nog een keer terug geweest met René en Rick. Mevrouw “Hoe” zal nu wel niet meer leven, want zij was toen al wel op leeftijd. De naam Zinkviooltje komt van een ondersoort uit de viooltjesfamilie. De plant komt van nature voor in Kelmis in de provincie Luik. De plant heeft zich aangepast aan een overmaat aan zink, afkomstig van een oude mijnsteenberg van een vroeger mijnbouwbedrijf.
Uiteindelijk  hebben we de schat nog niet kunnen vinden, maar gaan we een dezer dagen zeker nog vinden.

ik ben vanmiddag nog even naar de Plus in Gulpen gereden om daar voor een paar dagen boodschappen in te slaan. Op zondag is de supermarkt in Epen gesloten.

Marja is op de camping gebleven om een mooi boek uit te lezen. Zo heeft iedereen kunnen doen  wat mooi is.