Fietsvakantie Vennbahn fahrradroute 14 t/m19 september

14 september 2020 - Aachen, Duitsland

Vandaag is het dan zover! We gaan naar Aken om vanaf daar de Vennbahn te fietsen, een fietstocht van 135 km heen en natuurlijk ook weer terug. Gisteren hebben we eerst Amber weggebracht naar Amersfoort en meteen mijn verjaardag gevierd met de kinderen en kleinkinderen in een pannenkoekenrestaurant. Heel gezellig!

We hebben afgesproken met ons laatste hotel in Aken om daar voor een week de auto te parkeren. We kunnen het begin van onze route snel vinden, dankzij Komoot. Vanaf daar moeten we klimmen over een afstand van bijna veertig kilometer en er zit geen meter daling in. Mam was deze dag goed in vorm en ik begin steeds meer moeite te krijgen om haar te volgen. Het zal de leeftijd wel zijn. Het was trouwens vandaag heel warm met temperaturen van rond de dertig graden. Het was een gevarieerde tocht, alleen de hoeveelheid E bikers en wielrenners is wel enorm. Ze fietsen je allemaal lachend voorbij of komen je zo tegemoet.

We besluiten door het aantal stijgende kilometers regelmatig te pauzeren, maar toch gaat het voor mij mis. Zo’n tien kilometer voor het eind van dag 1 krijg ik opeens verschrikkelijk veel last van kramp in mijn linkerbovenbeen en dan is verschrikkelijk nog zwak uitgedrukt. Mam maakt zich zorgen, want behalve de kramp zag ik ook heel erg bleek en dat was het besluit om 112 te bellen en een ambulance staat dan voor je neus. De broeders nemen geen risico en besluiten om in het ziekenhuis mij te laten onderzoeken. Onze fietsen worden geparkeerd bij een vriendelijk gezin en zij zorgen voor deze fietsen.

De bloeddruk bleek super te zijn en in het ziekenhuis blijkt dat ze al heel snel niets voor mij kunnen doen, behalve een paar pijnstillers en de opdracht om vanavond rust te nemen en misschien morgen wel weer terug naar huis. Met een taxi gaan we weer terug naar onze fietsen en we fietsen zonder krampverschijnselen naar onze B&B in Monschau. We gaan deze avond maar niet uit eten, maar vragen een paar broodjes om deze op te eten bij onze meegebrachte soep.

Het is vanavond behoorlijk afgekoeld en wij liggen al op tijd op ons bed. Marja aan het puzzelen en ik schrijf dit verslag. Ik denk dat ik op tijd ga slapen in de hoop dat morgen alles weer goed komt!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl