Fietsdag met pittige klimmetjes

16 september 2020 - Troisvierges, Luxemburg

Vanmorgen weer heerlijk uitgerust wakker geworden na weer een nacht heerlijk te hebben geslapen. Na een super goed ontbijt pakken we onze fietsen weer op voor de derde etappe naar Troisvierges.

Het fietspad is weer redelijk snel geworden en na St Vith komen weer in een heel andere wereld. De heuvels om ons heen worden steeds hoger, maar de Vennbahn blijft mooi op hoogte, dan weer dalen en dan weer klimmen.

We fietsen door het Aueltal, een mooi natuurgebied. We komen langs de mooie burcht Reuland en vanaf daar fietsen we al heel snel Luxemburg in. Een tunnel is afgesloten voor fietsers en alleen toegankelijk voor vleermuizen.

We moeten er helemaal omheen en dat kost ons energie met stijgingspercentage van wel 10%.

Uiteindelijk bereiken we de Bahnhof van Troisvierges, het einddoel van onze fietstocht. We zoeken ons hotel op, maar moeten nog even fors op de pedalen. Troisvierges betekend vertaald in het Nederlands: de drie maagden en deze staan weer voor geloof, hoop en liefde.

Deze plaats ligt in het noorden Luxemburg en is ook wel bekend om zijn zwarte ooievaar, welke hier regelmatig is te zien!

Het hotel is weer prima en wij genieten ‘s middags van een heerlijk koel glas bier en een roseetje.

We hebben voor de avond een tafel gereserveerd en het eten is ook voortreffelijk. We laten ons heerlijk verwennen deze fietsvakantie.

Morgen moeten we alweer terug en dan richting Robertville en gelukkig is het morgen minder warm.