Eerste (extra lange ) dag van onze fietsvakantie

28 augustus 2022 - Münster, Duitsland

Eindelijk was het dan zover! Vandaag begint onze zevendaagse fietstocht van Legden naar Minden . René, Esmee en Tristan brengen ons met onze auto naar Legden en samen drinken we een kop koffie in de Dahliatuin. Een heel mooi begin van een mooie week fietsen. Vanaf Legden fietsen we door een mooie omgeving naar het eerste kasteel van onze route, schloss Varlar. Het slot Varlar is een omgebouwd klooster en is gebouwd in het jaar 1123 .

We fietsen verder richting Havixbeck en onderweg passeren we een schitterend kasteel, Wasserschloss Darfeld. De waterburcht Darfeld staat op de fundamenten van een kasteel uit de dertiende eeuw. Kasteel Darfeld werd tussen 1612 en 1616 opgetrokken in gele

Na even fietsen komen we bij een wegopbreking, hoe nu verder? We spreken een plaatselijke bewoner en hij wijst ons via een graspad de weg naar R1.

We moeten licht klimmen en dalen. In Havixbeck bezoeken we het Baumberger Sandsteinmuseum en we kunnen door een telescoop naar de zon kijken.

Via het mooie dorpje Hohenholte naar Burg Hulshoff uit de 16e eeuw, het is nu een museum gewijd aan de dichteres Annette von Droste-Hulshoff waar ze werd geboren, Marja bezoekt nog even de tuin van het huis. Ik pas op de fietsen. Daarna is het nog een klein eindje naar Münster. Bij de Dom van Münster komt Marja er achter dat ze de telefoon kwijt is en ze weet eigenlijk wel waar ze deze is verloren. 17 km in de buurt van een bankje waar we soep hebben gegeten. Eerst René gebeld voor advies en hij heeft over een app zoek mijn i phone. Geen idee hoe dit werkt, dus dan toch maar terug naar de plek. Daar aangekomen is er niets te vinden en toch nog maar weer eens gebeld naar het nummer en wat horen we in het voortasje? Juist de telefoon van Marja! Achteraf dus 34 km gefietst voor niets, maar de telefoon en bankpasje is wel weer terecht.

Nu heerlijk in ons mooie appartement in Münster en we genieten van een heerlijk biertje en een glas Rosé.

Morgen weer een nieuwe dag!