Dag vijf en zes

24 september 2021 - Almelo, Nederland

Na een nacht slapen op een te zachte matras is het goed om weer op te staan. Er wacht ons nog een lekker ontbijt in het hotel. Er stond al een ontbijt klaar, maar een keer aan tafel kwam daar nog een heerlijke omelet bij, gevuld met champignons, paprika en ui. Een goeie vulling voor de komende kilometers. De overnachting afgerekend en daarna op weg via de Rijnroute naar Wesel. Het is jammer dat de zon ons vandaag in de steek laat, want via een pontje net voorbij Orsoy steken we de Rijn over. Het is een beetje mistig en dat maakt het allemaal nog iets mystieker. Onderweg komen we een “gedenkmahl” tegen wat ons herinnerd aan de oversteek van de Britse geallieerden in 1944. Halverwege de route naar Lintelo bij Aalten komen we in Wesel, ook wel bekend van; wie de burgemeester van Wesel? Een leuk plaatsje waar we een heerlijk kop koffie gaan drinken met natuurlijk een heerlijke kuchen. We nemen er maar een, want voor twee personen is dit meer dan genoeg. Vanaf Wesel verlaten we de Rijn en via Dinxperlo komen we weer terug in Nederland. Dinxperlo is tweelandig plaatsje. De grens tussen Duitsland en Nederland loopt precies door deze plaats. Vanaf Dinxperlo is het niet ver meer naar Lintelo. Een gehucht in de buurt van Aalten. Een paar huizen en een molen en onder deze molen worden twee ruimtes verhuurd. We hadden het geluk dat ons gereserveerde huis was verhuurd aan een student en daarnaast was een groter huis en dat werd ons onderkomen voor een nacht. ‘s Avonds spelen we de finaleronde Canasta, want zowel Marja als ik hebben een pot gewonnen en moet er een winnaar tevoorschijn komen. Driemaal raden wie de winnaar is geworden.

Zaterdag 25 september      De laatste dag van onze fietsvakantie, dus de navigatie wordt op Almelo ingesteld. Via leuke knooppunten fietsen we naar Lichtenvoorde, Groenlo, Neede naar Diepenheim om hier lekker ons broodje op te eten. Het is vandaag een bewolkte dag en voelt het het meteen iets frisser aan. Een reden om niet lang ergens te blijven zitten. Vanaf Diepenheim nog even langs kasteel Warmelo gefietst en toen door naar Goor om vervolgens via het Twentekanaal naar Almelo te fietsen. We hebben met René afgesproken dat we om drie uur bij hem zullen zijn om onze auto mee te nemen en wat nog belangrijker is dat we Amber weer mee nemen naar huis.

Onze fietsreis zit er weer op. We hebben 450 kilometer gefietst en genoten van elke kilometer.