Omdat we 40 jaar getrouwd zijn gaan wij met het hele gezin naar Winterberg

17 september 2021 - Winterberg, Duitsland

Winterberg 17,18 en 19 september 2021

Nadat we op woensdag 15 september ons feestje hebben gehouden voor onze familie, vrienden en bekenden, in totaal waren we met 26 personen, zijn we op vrijdag vertrokken naar Grönebach, samen met onze kinderen en kleinkinderen. René en de kinderen gaan met ons in de auto, want hij rijdt op zondag met zijn gezinnetje weer alleen terug naar huis. Jacqueline en Maurice gaan via Arnhem naar het mooie Sauerland.

We spreken af in Warstein bij het dierenpark en de Tropfsteinhohle. We gaan deze beide bezoeken en rijden daarna gezamenlijk door naar Haus Deimel in Grönebach. ‘s Avonds worden wij verrast met een felicitatiepresentatie waarin iedereen die op ons feestje is geweest een woordje deed. Super van genoten en ook onze kinderen en kleinkinderen hebben een verassing in de vorm van een kadobon voor een bezoek aan een sauna en wellness met overnachting in een wijnvat in Stavoren.

Op zaterdag gaan we ‘s morgens een mooie wandeling maken naar de Hochheidehutte om daar een kop goulashsoep te eten. Het zonnetje laat ons niet in de steek, dus heerlijk buiten op het terras. ‘s Middags gaan we naar Winterberg. Het toeval wil dat juist in dit weekend hier de WK mountainbiken wordt georganiseerd, maar wij gaan met ons allen Flylinen. We moeten er wel even voor lopen voordat we een voor een via een zitzak hangend aan een lijn naar beneden gaan. Iedereen, maar zeker de kinderen, hebben hier van genoten.

‘s Avonds gaan we in ons dorp nog naar een snitzelrestaurant om daar daar natuurlijk te genieten van een heerlijke schnitzel. Onze 40 jarige trouwdag zit er dan weer op, maar wat hebben we genoten.

Zondagmorgen brengen we nog even een bezoek aan de Ruhrquelle, want vanaf daar is de oorsprong te vinden van de rivier de Ruhr, welke wij de komende dagen gaan volgen naar Duisburg, want daar eindigt deze in de Rijn In de middag vertrekt het hele spul weer naar huis en wij gaan heerlijk genieten van de rust. We gaan nog een met ons tweeën een schnitzel eten en gaan vanavond op tijd naar bed want morgen begint onze fietsreis langs de oevers van de Ruhr.